Vrijdag 22 september 2017

22 september 2017 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vandaag is onze eerste stop een supermarkt op boodschappen te doen voor de lunch. Aangezien ik nog bagels en nutella over heb van de vorige supermarkt koop ik alleen 2 bananen en een pak zakdoeken (deze zijn voor de zekerheid aangezien ze hier overal vloerbedekking hebben op de slaapkamers).

Vervolgens rijden we door naar Arches National park. Dit is een park waarbij in de bergtoppen door erosie, water en wind verschillende bogen zijn ontstaan. Dit is prachtig om te zien, maar eigenlijk vind ik het een beetje van als je 1 boog hebt gezien heb je ze eigenlijk allemaal gezien. Ze lijken allemaal een beetje op elkaar. We maken een wandeling van anderhalf uur in het park, waar ik ook een primitief pad bewandel waar ook een beetje berg beklommen moet worden. En dit is me gelukt zonder te vallen. Heb wel nog altijd last van de blaar die ik eergisteren in de Grand Canyon heb opgelopen. Hopelijk is deze snel weg want lopen is nu geen pretje.

We bezoeken ook nog een andere boog in het park maar deze heb ik niet gezien. Je moet namelijk een heel steil pad met trappen op lopen om een beetje dichter bij die boog in de buurt te komen. Maar ik kom op de helft van de weg ernaar toe personen van onze groep tegen die al op de terugweg zijn en hun zeggen je hoeft niet helemaal naar boven te lopen je ziet net zoveel van hier. Dat heb ik dan ook maar gedaan aangezien mijn voet behoorlijk pijn begon te doen.

Na deze boog vertrekken we uit dit park en gaan we naar Dead Horse Point. Dit gebied heet zo omdat vroeger de Europeanen hier probeerde paarden te vangen door ze naar de klif toe te jagen en hoopte dat de paarden dan zouden stoppen. De paarden stopten echter niet en vielen 1 voor 1 van de klif af. Op dit punt aangekomen krijgen we de tijd om onze lunch op te eten. Dit is voor mij geen doen omdat ik mijn bagel nog moet smeren met Nutella en door de stevige rukwind die er staat lukt dit niet. Ik besluit dan ook eerst foto’s te maken en daarna in de bus mijn lunch te nuttigen.

Dead Horse Point is een heel mooi uitzichtpunt waarbij je zo de bergen en de Colorado rivier ziet.

Na de lunch stoppen we nog kort bij een andere uitzichtpunt in Dead Horse Point en dan gaan we onderweg naar het hotel.

Onderweg naar het hotel ben ik nog een aantal keer in slaap gedommeld in de bus. Vandaag was ik echt moe, terwijl ik wel goed geslapen heb tot aan de wekker.

Teruggekomen bij het hotel gaan we ons opfrissen en ga ik met een groepje winkelen in het stadje. Ik heb een trui gekocht voor morgen omdat we naar Bryce toe gaan waar het overdag ongeveer 10 graden is en s ’avonds kan het vriezen.

Daarna gaan we nog avondeten bij een restaurantje waar ik kies voor de Gyros. Deze was wederom lekker en gelukkig niet te veel. Heb het voor het eerst in Amerika helemaal opgekregen. Ik wou daarna nog een toetje bestellen maar helaas was het door mij bestelde toetje op, dus heb ik maar daarbij gelaten.

Nu ga, ongeveer een uur vroeger dan de rest van de reis, slapen omdat ik echt moe ben.

Morgen moet ik mijn koffer weer de trappen afslepen want dan gaan we verder naar het volgende hotel.