Vrijdag 29 september 2017

29 september 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag moeten we om kwart voor 8 bij de bus zijn met onze koffers om te vertrekken naar Yosemite. Ik zet mijn wekker om 6:30 uur zodat ik alles op tijd klaar heb voor vertrek. Ik ben echter zoooo moe dat ik na de wekker nog in slaap val tot 5 voor 7 uur. Toen schrok ik wakker, ik was eigenlijk nog moe maar ik moet wel op sta anders ben ik te laat.

Ik ontbijt dan ook gewoon op de kamer en ben netjes op tijd bij de bus.

De eerste stop van vandaag is wederom bij de supermarkt om eten te kopen voor de lunch. Ik koop een broodje en een smoothie. Ook koop ik een zak caramel m&m’s om mee te nemen naar huis. Deze zijn namelijk erg lekker!

Nadat iedereen weer is ingestapt vertrekken we naar Yosemite. Dit is nog ongeveer 2 uur rijden. Uiteindelijk doen we er ruim 2,5 uur over in om het park te komen. We moeten over een behoorlijke slingerweg naar boven en bij de ingang van het park aangekomen staat er een hele lange rij omdat meerdere wegen zijn afgezet vanwege de rotsblokken die gisteren en eergisteren naar beneden zijn gekomen.

We gaan eerst naar een uitkijkpunt voordat we doorrijden naar de Valley.

Aangekomen in de Valley gaan we eerst lunchen waarna we doorlopen naar een waterval. De waterval is wel leuk om te zien maar de rest van het park valt toch een beetje tegen. We hebben ruim 2.5 uur de tijd in het park maar na anderhalf uur heb ik het wel weer gezien. Behalve die ene waterval en de berg gezien te hebben waar die mega rotsblok van af is gevallen is er verder niet echt veel te zien. Het is gewoon een bos. Misschien omdat we al zoveel nationale parken hebben gezien en een beetje verwend zijn, maar ik vind dit park niet echt de moeite waard.

Maar ja ik heb het wel gezien.

Om 15.15 uur vertrekken we weer uit het park na het hotel.

We komen pas om 18.45 uur aan bij het hotel!!! Dit is echt superlang. Mede dankzij weer files en omleidingen. Ook  dit hotel heeft weer geen lift en ik heb natuurlijk weer het geluk om op de 2de etage te slapen, dus moet ik weer mijn koffer omhoog slepen :(

Eenmaal aangekomen bij het hotel is het snel opfrissen en op weg naar een restaurant voor de maaltijd. We eten bij een Mexicaan. Ik bestel de kip Fajitas. Dit zijn wraps met kip die je zelf kunt vullen. Nou iedereen aan tafel krijgt zijn eten behalve ik. Ik vraag dus maar eens van waar is mijn eten. Waren ze mij vergeten?! Toen iedereen al bijna klaar was kwam mijn eten ook eindelijk. Gelukkig was het eten wel heel lekker.

Nu is het alweer bedtijd. Morgen weer vroeg op om te vertrekken naar San Francisco. Dit hotel heeft wel het ontbijt inbegrepen dus daar ga ik morgenvroeg maar even gebruik van maken.