Woensdag 20 september 2017

20 september 2017 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag begint de dag met een bezoek aan een hele grote supermarkt van Amerika > De Walmart. Ik wist al dat dit een grote winkel zou zijn maar het is echt belachelijk hoe groot deze winkel is. Je kan er echt vrijwel alles krijgen, boodschappen, tv’s en ook wapens. Ik heb de wapens niet zelf gezien maar de reisleidster zei dat je deze hier gewoon kunt kopen zolang je maar boven de 18 bent. Echt absurd!

Na boodschappen te hebben gedaan bij Walmart voor het ontbijt en de lunch vertrekken we om de personen af te zetten bij de helikopters die gisteren niet hebben kunnen vliegen.

Daarna vertrekken we naar een viewpoint van de Grand Canyon. Het blijft echt een fantastisch stuk wereld om te zien. Het is gewoon zo groot, dat je niet alles kunt zien. Ik heb weer een paar foto’s gemaakt, maar ik denk niet dat je ooit de schoonheid van de Grand Canyon kan zien op de foto’s.

Wanneer de andere klaar zijn met vliegen trekken we met de bus het Grand Canyon park in. Hier worden we gedropt op een plaats waar we 4 uur de tijd krijgen om een wandeling te maken langs of in de Grand Canyon. Ik besluit om, na de lunch, de Grand Canyon in te lopen. Na ruim een half uur lopen besluit ik met een paar andere om weer terug omhoog te lopen. Op zich ging het naar onder lopen prima en kon ik nog wat langer door. Maar ik dacht ik moet ook weer omhoog en het werd steeds steiler.

Terug omhoog lopen was het eerste gedeelte ook behoorlijk zwaar. Het is steil en je moet goed kijken waar je loopt anders lig je nog van de Grand Canyon af. Maar het is me gelukt om weer naar boven te komen.

Eenmaal boven koop ik een ijsje met 1 bolletje chocolade. Nou dat ene bolletje is net zo groot als in Nederland 3 of 4 bolletjes zijn. Maar het was wel heel lekker en ik heb het toch opgekregen.

Na het ijsje loop ik nog met een paar andere langs de Grand Canyon en vervolgens ik het weer tijd om naar het hotel te gaan.

We besluiten met een groep om ons op te frissen en vervolgens naar een restaurant in de buurt te lopen. Bij dit restaurant heb ik genoten van een lekker stuk in de oven gebakken kip (gepaneerd met cornflakes). Daarna nog even naar de Walmart om nog wat spullen te halen voor het ontbijt en nu is het alweer bedtijd.

Morgen gaan we weer vertrekken uit dit plaatje en gaan we naar Moab. Hier zal ik een jeeptour doen door Monument Valley met een Native American.

1. Mama:
    21 september 2017
    Geweldig geniet er maar van maar dat doe je al zo te lezen