Zondag 17 september 2017

18 september 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

De tweede dag begint met het samen met Monique lopen naar het ontbijt. Daar aangekomen gaan we bij 2 andere dames van onze groep zitten en we besluiten allemaal het ontbijtbuffet te doen. Wat naderhand een vrij duur grapje schijnt te zijn (21 dollar per persoon). Het is nog een beetje wennen dat alle prijzen die je in Amerika ziet zonder BTW zijn. Als je dus denkt dat iets zoveel kost komt er altijd nog geld bij. Ook het fooiensysteem blijft een raar systeem.

Na het ontbijt ga ik richting mijn kamer om mijn tanden te poetsen, waarbij ik onderweg nog een aantal mensen van Fox tegenkom en hier ook een praatje mee maak.

Na het tandenpoetsen, loop ik samen met Monique om 9:00 uur richting bus om te beginnen aan de stadstour door LA en de optionele excursie Santa Monica en Venice Beach.

De eerste stop is de Disney Hall in Downtown LA. Hier vind ik persoonlijk niet zoveel aan, het is gewoon een theater gebouw wat door Disney is geschonken aan LA. Er staat groot Disney op maar dat is ook het enige waar je uit kan halen dat dit gebouw van Disney is.

5 minuten later is onze 2de stop een leuk Mexicaans buurtje in Downtown LA. Dit is wel gezellig even met een klein groepje over het marktje gestruind en daarna een bezoek gebracht aan het grote Union Station.

De volgende stop is in Hollywood. Hier lunchen we met de hele groep bij een buffetrestaurant. Mijn maag is nog niet helemaal gewend aan de eettijden hier, omdat we zover achterlopen op Nederland. Ik krijg dan ook niet zo veel op.

Na het eten hebben we nog ongeveer 1,5 uur de tijd om de Hollywood Boulevard te verkennen. Hierbij natuurlijk gekeken naar de sterren op de grond en de enige ster die niet op de grond ligt maar aan de muur hangt. Die op de muur is van Mohammed Ali, wegens zijn geloof mag zijn ster niet op de grond liggen. Ook de ster van Donald Trump gezien, deze ligt wel gewoon op de grond en is ook een beetje beschadigd.

Verder in Hollywood natuurlijk een foto gemaakt van het Hollywood teken (wel van een behoorlijk afstandje maar hij staat er opJ).

Daarnaast nog een bezoek gebracht aan de plaats waar de Oscars worden uitgereikt en waar de hand- en voetafdrukken van de sterren in de grond staan.

Ook nog een souvenirtje gekocht en toen was het tijd om verder te reizen naar Santa Monica.

Santa Monica was heel leuk om te zien. De pier van Santa Monica herkende ik wel van het spel GTA V J, dat was wel leuk om te zien. Verder was er een heerlijk zeebriesje en heb ik lekker gekletst met een ander meisje die ook met Fox reist. Ook hebben we nog een zeeleeuw gespot in het water.

De laatste stop was Venice Beach. In het begin vond ik er niet zoveel aan, voornamelijk veel sportende mensen, eetkraampjes en winkeltjes (maar allemaal Amerikaans duur). Maar wat bleek nu: toen we de andere kant uit liepen was het veel leuker met optredens van straatartiesten.

Om 19:10 uur waren terug bij de boot.

Vervolgens zijn we om 19:45 uur met een groep vertrokken naar Downtown Long Beach om hier bij de subway te eten. Eindelijk weer eens een keer een Meatball Subway :D.

Ook nog ff bij een 7/11 boodschappen gedaan voor morgenvroeg en toen weer terug naar de boot.

Ondertussen is het hier 23:00 uur en tijd voor de nachtrust. Morgen moeten we om kwart voor 8 bij de bus zijn om te vertrekken naar Laughlin.

Als ik eraan denk en niet te moe ben zal ik morgen proberen foto’s up te loaden.