Zondag 24 september 2017

24 september 2017 - Bryce Canyon National Park, Verenigde Staten

Vandaag mogen we uitslapen! We hoeven namelijk pas om 10 uur in de bus te zijn. Dit is omdat het anders toch te koud is om in Bryce Canyon te gaan rondlopen. Het vriest hier namelijk s ’nachts en gisterenavond is er een klein beetje natte sneeuw gevallen.

Ik word om 8 uur pas echt wakker, ben wel een aantal keren eerder wakker geweest voor te plassen en omdat het zo koud was in de slaapkamer. Ik ontbijt op de kamer en maak me klaar voor vertrek.

Ik trek 5 lagen bovenkleding aan tegen de kou: topje, t-shirt, truitje, vestje en dikke trui. Als ik buiten kom blijkt dat ik deze 5 lagen ook echt nodig heb. De wind blaast er nog steeds een beetje doorheen.

We vertrekken met de bus naar Bryce Canyon en brengen eerst een bezoek aan een aantal uitkijkpunten. Bryce Canyon is echt schitterend om te zien. Het is eigenlijk net zo mooi als de Grand Canyon alleen zijn de kleurcontrasten hier veel beter te zien.

Na 3 uitkijkpunten worden door de bus afgezet en krijgen we de gelegenheid om zelf te bepalen wat welke route we gaan lopen. De hele korte route van een kwartier, de iets langer route van ongeveer een uur of de langste route van ongeveer 2 uur. Ik besluit de middelste route te doen mede omdat ik pijn heb aan mijn voet en omdat ik na de wandeling nog wil paardrijden.

De middelste wandeling blijkt echter alles behalve makkelijk. We gaan eerst de Canyon in. Dit is een heel stijl pad. Vervolgens moet je aan de andere kant ook weer omhoog lopen en ook dit pad blijkt zeer stijl te zijn. Het is me gelukkig wel gelukt om binnen een redelijke tijd boven te komen. Wel met een aantal adempauzes. De lucht is hierboven een stuk ijler en dus is het moeilijker om zuurstof te krijgen.

Na de wandeling stoppen we om even te lunchen en vervolgens lopen we naar de Lodge om de paarden te reserveren. We moeten hier nog een kwartiertje wachten op de mensen die de lange route hebben genomen en dan vraagt onze reisleidster om de paarden te huren. Nu blijkt dat de paarden helemaal volgeboekt zitten en we vandaag dus helaas geen paard kunnen rijden. Ik vind het wel heel jammer, maar er bestaat nog een kans dat ik in Las Vegas paard kan rijden. Dus dat zien we dan wel weer.

Na het teleurstellende nieuws gaan we met een groepje met de shuttlebus naar het Visitor centre van Bryce Canyon en hier kijken we een kort filmpje over Bryce. Dit filmpje vindt ik niet zo spectaculair omdat ik het net al allemaal in het echt heb gezien.

Na het filmpje vertrekken we naar de Lodge waar we slapen. Dit is nog ongeveer 3 kwartier tot een uur lopen. Je kan ook met de shuttle bus maar ik besluit te gaan lopen. Dit blijkt naderhand een slecht idee te zijn.

Mijn blaar ging namelijk de hele dag vrij goed had er niet zo veel last van als gisteren en kon gewoon lopen. Op de weg terug naar de Lodge begint mijn blaar echter behoorlijk pijn te doen en ik kan nu niet meer terug. Ik heb dan ook doorgezet.

Teruggekomen bij de Lodge ga ik me opfrissen en daarna onderweg naar het restaurant voor het avondeten. Gelukkig is de rij dit keer niet zo lang en zitten we zo aan tafel. Ik bestel hetzelfde als gisteren en het was wederom lekker.

Daarna nog even naar de Camping Winkel voor het ontbijt van morgen.

Als iedereen klaar is met eten maken we nog een avondwandeling door het bos om de sterren te bekijken. Dit is echt prachtig. Maar tijdens deze wandeling heb ik wel spijt van de eerdere wandeling naar de Lodge want wat doet mijn blaar nu weer pijn. Ook weet ik niet meer hoe ik normaal liep omdat ik door mijn pijn mijn houding heb aangepast.

Gelukkig is de wandeling niet zo heel lang en heb ik wel heeel veel sterren gezien. Nu ben ik terug in het hotel en heb de blarenpleister eraf gehaald. Hopelijk is de blaar morgen na het slapen weer wat gekalmeerd en kan ik er weer een dag tegen aan.

Morgen vertrekken we naar Las Vegas.