Donderdag 28 september 2017

28 september 2017 - Sequoia National Park, California, Verenigde Staten

Vandaag hoeven we pas om half 10 in de bus te zitten dus ik besluit om om 8 uur te gaan ontbijten. Er sluiten nog 3 mensen aan bij mijn tafeltje dus we gaan gezellig met zijn 4-en ontbijten. Eindelijk kan ik voor het eerst deze vakantie een spiegelei met brood bestellen. En het smaakte ook nog goed. Er ging wel het een en ander fout met bij het restaurant. Zo kregen 3 mensen al hun eten en moest ene toen nog best lang wachten. Verder waren ze bij mij en iemand anders vergeten het fruit uit te leveren. Maar ik heb al van andere mensen in de groep gehoord dat dit restaurant bij hun de vorige avond gewoon 1 persoon helemaal vergeten waren eten te geven. Maar helaas is dit het enige restaurant in de hele omgeving dus we moeten het er maar mee doen.

Om half 10 vertrekt de bus eerst naar de supermarkt waar we boodschappen kunnen doen voor de lunch.

Nadat dit allemaal gekocht is vertrekken we naar Sequoia National Park, wat nog ongeveer anderhalf uur rijden is.

Daar aangekomen blijkt er een bosbrand te zijn die is aangestoken door de brandweer om de natuur sterk te houden. Je ruikt de rook wel heel erg en we moeten het programma daarom een beetje aanpassen.

We maken eerst een wandeling door het bos waar we ook lunchen in het bos. Dit is een fijne wandeling met genoeg grote bomen. Maar het zijn toch niet de bomen die ik had verwacht. Ik had meer bomen verwachten met grote gaten aan de onderkant waar je door heen kunt lopen, dat is echter bij geen 1 boom aan de hand. Sommige hebben wel gaten erin maar die zijn dan niet helemaal door of er staat een hek omheen. Dit vind ik wel jammer want als je dan niet omhoog kijkt om te zien hoe groot en breed te bomen eigenlijk zijn lijkt het net alsof je gewoon in Nederland door het bos loopt. Niet dat dat erg is maar ik had toch wat spectaculairders verwacht.

Na 2 uur door dit bos te zijn gewandeld moeten we ongeveer een uur rijden naar een ander plekje waar de grootste boom qua volume staat.

Hier aangekomen moet je een steil pad na beneden lopen om aan de voet van de boom te komen. Onderweg naar beneden kom je op een uitkijkpunt waar je de boom goed kunt zien. Ik moet echter eerst goed kijken welke boom ze bedoelen. Ik dacht namelijk dat het de hoogste boom van het bos moest zijn maar dat is niet zo. Er zijn namelijk hogere bomen maar deze boom heeft de meeste volume. Nou ja, zoveel bijzonders dan die andere is die niet maar toch maar naar onder gelopen om een foto te maken.

En toen nog de hele steile weg weer terug naar boven. Gelukkig is het niet zo erg als bij de Grand Canyon en Bryce en komen we na een hele korte drinkpauze weer boven.

Vervolgens weer 2 uur terug moeten rijden naar het hotel. Waar we onderweg nog een zwarte beer tegenkomen die in het bos zit te eten. Dit is wel echt leuk om te zien.

Aangekomen bij het hotel zet ik mijn spullen op de kamer en ga gelijk eten omdat ik best wel honger heb. Ik bestel een cheeseburger en als toetje nog een Hot Fudge Brownie Sundae. Dit ijsje is wel lekker maar heel machtig.

Het ijsje valt niet helemaal goed dus lig ik om 9 uur al op mijn kamer met buikpijn. Maar dat is zo wel over. En dan ga ik douchen en slapen.

Morgen vertrekken we om 8 uur naar Yosemite. Hier moet de reisleidster wel nog even kijken of we overal in kunnen omdat er gisteren rotsblokken naar beneden zijn gekomen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade