Woensdag 27 september 2017

27 september 2017 - California, Verenigde Staten

Vandaag was alles behalve een spannende dag. Het was eigenlijk een hele saaie dag. Eerst heb ik 7:15 uur ontbijt gegeten van het ontbijtbuffet. Dit was niet zo heel veel bijzonders. Daarna vertrokken we om half 9 met de bus naar onze volgende bestemming. Onze eerste stop is een Ghost Town in Californië waar vroeger zilver werd gemijnd. Het is wel een grappig stadje om te zien maar ik vind het niet echt nodig om hier 3 kwartier rond te lopen. Je merkt gewoon dat het hele stadje is opgeknapt voor de toeristen dus echt ghost town-nig is het niet meer. Overal staan reclame borden en zelfs een foodtruck dus het neemt het authentieke wel een beetje weg.

We gaan naar 3 kwartier weer verder naar een outlet mall. Hier mogen we anderhalf uur rondlopen waarbij we ook meteen moeten eten. Ik loop even door de winkels, maar ik vind het niet echt heel goedkoop en zie ook eigenlijk niks wat ik nodig heb. Het moet ook nog allemaal in mijn koffer passen he :). Dan maar onderweg naar de lunchplek. Ik eet vandaag bij Panera Bread. Hier eet ik een lekkere halve panini met steak en cheddar. Verder krijg ik ook nog een appel maar die heb ik nu nog.

Daarna rijden we weer verder. Na anderhalf uur stoppen we bij een familie boerderij. Of ja ook dit is weer helemaal aangepast voor de toeristen. Heel groot en commercieel > er staat zelfs touringcars zijn hier welkom. Ik koop een fles appelsap en vind het wel goed zo.

Na deze stop is het nog anderhalf uur rijden tot ons hotel.

Hier aangekomen besluiten een 20-tal van ons om aan het zwembad te gaan liggen. Dit is wel lekker, de eerste keer aan het zwembad van deze vakantie. Ik ben niet in het zwembad geweest want te zien aan de anderen die er wel in waren gegaan was het heel koud. Na het korte zwembad bezoek gaan we eten.

Ik eet een prime rib op een knoflookbroodje met frieten. Deze was wel lekker, alleen jammer dat het vlees zo dun gesneden was dat het heel snel koud was.

Na het eten nog een drankje gaan doen bij de bar. En nu is het al weer bedtijd.

Morgen gaan we naar Sequoia National Park om de megagrote bomen te bekijken.