Zaterdag 30 september 2017

30 september 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag vertrekken we alweer uit het hotel waar we gisteren pas zijn aangekomen. Eerst ga ik ontbijten aangezien dat bij dit ontbijt zit inbegrepen. Ik eet 2 sneden toast met roerbak ei en dan vind ik het wel weer prima.

Om half 9 vertrekken we met de bus naar Sacramento. Dit is de hoofdstad van Californië. Eerst maken we een korte fotostop bij het gemeentehuis van Sacramento. Dit gemeentehuis is echt supergroot. Het lijkt wel het Witte Huis uit Washington. Nadat iedereen klaar is met foto’s maken vertrekken we verder naar Old Town Sacramento. Dit is het gedeelte van de stad waar Sacramento ooit begonnen is en is het oudste stadgedeelte van heel Californië. Dit is gedeelte is echt heel leuk om te zien. Allemaal oude gebouwtjes.

Na een uurtje vertrekken we verder naar Sanoma. Dit zal ongeveer anderhalf uur rijden zijn. Uiteindelijk zitten we iets meer dan 2 uur in de bus omdat er overal files staan. Aangekomen in Sanoma zoek ik met een klein groepje een leuk Mexicaans restaurantje op om te lunchen. Ik eet een Chicken Sandwich met Avocado. Dit is sandwich is heel lekker. Vervolgens nog even door het stadje gestruind. Helaas hebben we niet genoeg tijd om de hele stad te ontdekken want we moeten weer verder naar San Francisco.

Na ongeveer nog een uur rijden komen we aan bij de Golden Gate Bridge. Deze rijden we eerst over met de bus waarna we uit de bus mogen en terug mogen lopen naar de andere kant over de Golden Gate brug. Dit uiteraard gedaan en het was echt een super leuke ervaring om een keer over deze beroemde brug te lopen. Je hebt echt een super mooi uitzicht over San Francisco en je kunt ook Alcatraz al zien liggen.

Nadat iedereen terug is gelopen gaan we wederom met de bus over de brug om naar ons hotel te rijden. Aangekomen bij het hotel hebben we een half uur om ons klaar te maken want daarna vertrekken we met de hele groep naar China Town om daar te eten.

Het lukt me om precies op tijd klaar te zijn en we gaan op weg. Onderweg er naar toe valt me op dat ik San Francisco nog niet zo heel mooi vind. Het heeft veel zwerfvuil en ook heel veel zwervers. Ze zitten hier echt overal en met vele tegelijkertijd. Dit vind ik zelf niet zo fijn, vooral s ’avonds niet. Gelukkig zijn we nu met een grote groep dus valt het mee, maar ik ga hier niet s ‘avonds alleen over straat dat weet ik al wel.

Aangekomen bij het restaurant krijgen we 4 tafels toegewezen en iedere tafel krijgt een heel menu voorgeschoteld. Aangezien het Chinees eten is vind ik het niet zo heel lekker maar ik heb toch wel iets gegeten. Zelfs garnalen.

Nu is het alweer half 12 s’ nachts en bedtijd. Morgen beginnen we s `morgens met een stadstour door San Francisco en daarna ben je vrij om te doen wat je wilt. Ik ga na de stadstour winkelen en om half 7 heb ik samen met een paar anderen een tour door Alcatraz.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade