Zaterdag 16 september 2017

18 september 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Na vanmorgen heel vroeg te zijn opgestaan, om 03:00 uur, arriveer ik samen met mijn ouders en Mandy op Schiphol. Superzenuwachtig en mede daarom ook vele traantjes gelaten, moet ik toch alleen door de douane heen. Als ik daar door heen ben zie ik al snel een groep mensen van Fox zitten. Ik loop er heen en er wordt leuk begroet en gekletst.

Terwijl ik al ben ingestapt blijkt dat er een andere Fox-reisgenote (Monique) naast mij zit. We kletsen veel maar gunnen elkaar ook tijd voor zichzelf. Na een 11 uur lange vlucht, die eigenlijk soepeler ging dan ik had verwacht, landen we op LAX. Zelfs het stijgen en dalen was dit keer niet zo erg. De zenuwen beginnen bij het dalen wel weer op te spelen, maar ik moet er toch doorheen.

Eenmaal uitgestapt gaan Monique en ik samen naar de douane en de koffers ophalen. Ook bij het instappen van de bus zitten we samen en we spreken af om samen met 2 andere dames naar de borrel te lopen.

Bij de borrel een voorstelrondje gehad en daarna met de hele groep gaan eten.

Helaas is het niet mogelijk om met 31 mensen aan 1 tafel te zitten en dus moeten we ons verdelen over meerdere groepen. Er worden dan al snel 2 groepjes gevormd van meiden die graag bij elkaar willen. Ik weet op dat moment nog niet zo goed bij wie ik wil, dus ga ik gewoon bij een willekeurig groepje zitten. Het was wel gezellig, beetje gekletst.

Hopelijk blijft het groepjes vormen toch een beetje achterwege, want ik weet nog niet bij welk groepje ik hoor en of ik uberhaupt wel bij een groepje wil horen. Mij lijkt het gezelliger om gewoon zoveel mogelijk met de groep te doen en anders in ieder geval niemand buiten te sluiten.

Morgen gaan we eerst een stadstour door LA maken en daarna kunnen we als optionele excursie naar Venice Beach en Santa Monica. Universal Studios is helaas geen excursie die Fox aanbiedt. Je kan er wel heen gaan maar dan moet je alles zelf regelen. Ik weet nog niet of ik daar zin in heb.

Nu ongeveer 26 uur later dan ik ben opgestaan om te vertrekken naar de USA, maar wel pas 20:00 uur plaatselijk tijd (05:00 Nederlandse tijd), ga ik me klaarmaken om te slapen