Donderdag 21 september 2017

21 september 2017 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Vandaag vertrokken we om 8.00 uur vanuit Flagstaff naar Moab. Voordat we de Jeeptour door Monument Valley gaan doen stoppen we nog bij een Trading Post op het Navajo Reservaat. Dit een plek waar de Navajo en blanken vroeger hun spullen ruilden. Nu staan er een aantal souvenirwinkels en een motel.

Na onze korte stop hier gaan we met de bus verder het Reservaat in, waarna we gaan lunchen bij een restaurant gerund door Navajo. Hier lekker een “gezondere” hamburger gegeten. Vervolgens is het tijd om in stappen in de jeeps.

Ik zit helemaal achteraan bij een opening waar bij normale auto’s een raam zit, dus ik kan alles goed zien. De jeep begint te rijden en jezus wat rijdt hij hard en wat is er veel wind en stof/zand. Ik krijg soms bijna geen adem en het zand zit echt overal (zelfs in mijn tanden).

Maar het is de tocht wel waard. Als je namelijk de jeep tour niet doet kun je niet zo dicht in Monument Valley komen. En Monument Valley is wel echt mooi, met allemaal stenen in de mooie rode kleur. De stenen hebben ook allemaal verschillende vormen en in sommige kun je figuren zien, zoals olifanten, jezus, een man op een stoel en zelfs snoopy.

Na ongeveer 1,5 uur is de tour voorbij en stappen we weer in de bus.

Het is nog ongeveer 3 uur rijden tot aan het hotel dus we moeten nog wel ff. Als we er zijn gaan we ons allemaal even douchen want dat is wel echt nodig. Het rode zand zit overal en tijdens het douchen wordt de douchebak roze. Het zand zit zelfs nog in mijn oren.

Na het douchen gaan we met een grote groep eten bij een pasta restaurant. Ik bestel de Spaghetti Meatball. Deze is lekker!

Nu is het weer bedtijd.

P.s. We zitten nu met de groep in Utah wat betekent dat het nog maar 8 uur verschil is met Nederland. Ik heb hier mijn klok een uur vooruit moeten zetten.