Dinsdag 26 september 2017

26 september 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag is onze vrije dag in Las Vegas. We mogen uitslapen dus ik sta om 8 uur op om langzaam mijn haren te wassen. Vervolgens ga ik na onder om te ontbijten. Na het ontbijt vertrekken we met de Shuttle bus vanaf het hotel naar The Strip. Daar aangekomen begint ons shop avontuur.

Gisteren dacht ik nog dat ik nooit de weg zou vinden in deze stad, maar nu bij daglicht is het allemaal een stuk duidelijker. Ik weet ongeveer nog waar alles lag en ook hoe we terug naar het hotel moeten komen.

We shoppen tot ongeveer half 3 en dan gaan we wat eten in een casino. Het enige dat ik in die 4 uur shoppen gekocht heb zijn blarenpleisters en een kabel voor mijn telefoon.

Ik pak voor het eten bij het casino een stuk peperoni pizza. Deze is wel lekker. Na het eten besluiten we om even te gaan gokken. Ik gooi eerst 5 dollar erin maar win niks, vervolgens heb ik nog 2 x 1 dollar gespeeld en weer niks gewonnen. Ik vind er ook niks aan en besluit dan ook te stoppen. 1 dame van ons gezelschap vind het echter wel heel leuk om te gokken en gokt meteen met 100 dollar. Nadat zij ook klaar is met gokken gaan we verder.

Een gedeelte van onze groep gaat terug naar het hotel en de rest besluit een hapje te gaan eten op een terras waar je uitzicht hebt op een mooie fontein in Vegas. Ik bestel een steak en deze was heel lekker.

Daarna zijn we nog even naar Downtown Las Vegas geweest bij de Fremont Experience. Dit is een grote lichtjesshow en is echt leuk om te zien. We zijn hier echter niet heel lang omdat we de bushalte terug nog moeten zoeken en ons buskaartje is maar 2 uur geldig terwijl de busreis al bijna 3 kwartier duurt. Gelukkig snap ik een beetje hoe de Amerikanen kruispunten aan wijzen en heb ik bushalte redelijk snel gevonden.

Aangekomen bij het hotel koop ik nog een flesje water en is het alweer bedtijd.

Morgen vertrekken we om half 9 voor een 6 uur, zonder stops, durende busreis naar Visalia. Dit is de langste busreis van de hele rondreis, dus er staat ons iets te wachten.