Zaterdag 23 september 2017

23 september 2017 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag vertrekken we van ons hotel in Moab naar Bryce Canyon. Eerst ga ik ontbijten en daarna moet ik mijn koffer de trap afslepen. Gelukkig gaat dit redelijk goed en val ik niet van de trap.
De eerste stop is wederom bij de supermarkt voor boodschappen voor de lunch. Ik koop een bagel met ei en kaas en een bakje fruit.

We rijden verder naar Goblin Valley State Park. Hier staat allemaal rotsblokken die een beetje op paddestoelen lijken. Hier mogen we 3 kwartier rondlopen, dit rondlopen gaat me niet geweldig af omdat mijn blaar echt pijn doet. Ik heb gelukkig wel nog een aantal foto's kunnen maken waaronder een panorama. Ik was vergeten hoe dit moest vandaar dat dit de eerste panorama foto is van deze reis.

Onze volgende stop is bij de Fremont petroglyphs. Dit zijn wandtekeningen hoog op de bergen gemaakt door de Indianen vele jaren geleden. Ik moet heel lang zoeken maar uiteindelijk heb toch een paar tekeningen gevonden. Ik heb ook foto's gemaakt maar ben benieuwd of de tekeningen te zien zijn. De tekeningen zijn namelijk ongeveer dezelfde kleur als de berg.
We stappen weer in en 5 minuten verder stappen we weer uit om te lunchen en verder te kijken. De door mij meegebrachte bagel smaakt nergens naar, maar ja het vult de maag dus. Vervolgens hebben we nog tijd om het park te verkennen. Mijn blaar doet nu zoveel pijn dat ik bijna niet meer kan lopen maar ik ga toch door want wil ook niks missen. Maar ik ben blij als we weer in de bus zitten.

We gaan onderweg naar Bryce wat nog ongeveer 3 uur rijden is. Onderweg stoppen we nog bij een aantal fotopunten waar mooie uitzichten zijn vanaf de bergen. Ondertussen begint de temperatuur met het klimmen steeds meer te dalen.
Aangekomen in Bryce blijkt het maar 6 graden te zijn. Dat is een behoorlijk verschil met de 20 graden van vanmorgen in Moab. Zelfs de dikke trui die ik gekocht heb is eigenlijk niet opgewassen tegen deze koud. Heb hier ook niet voor mijn koffer ingepakt, maar we overleven het wel. Het is maar voor 2 dagen. Gelukkig! Ook bij dit hotel moet ik helaas weer mijn koffer omhoog tillen. En deze is nog erger want het is een open trap.

Na een korte opfrisbeurt gaan we op weg naar het restaurant aan de overkant. Er is echter maar 1 fatsoenlijk restaurant in de omgeving waar 3 hotels staan dus we moeten een half uur wachten voordat we een tafel krijgen. Het eten was wel heel lekker. Ik had een Pork Chop met frieten en groenten. Ik heb het bijna helemaal opgegeten.
Na het eten nog ff wat bananen gekocht voor morgen en toen terug gelopen naar het hotel.

In het hotel gekeken naar mijn blaar en het blijkt dat een stukje van de blaar niet bedekt werd door de pleister. Er nog maar een blarenpleister bij geplakt. Hopen dat dit werkt want zelfs het optillen van mijn voet begint nu pijn te doen omdat ik helemaal anders ga lopen. Verder staat er morgen een wandeling door Bryce Canyon op het programma en ik wil dit graag lopen zonder al te veel pijn.
Nu ga ik liggen en slapen en hopelijk is mijn voet morgen weer wat beter.

1. Mama:
    24 september 2017
    Arm kind zoek anders in de winkel naar verbandgaas Jes en plakband en doe er dan nestocil op hoop dat je toch nog een beetje plezier heb xx