Maandag 25 september 2017

25 september 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag vertrekken we uit het koude Bryce Canyon naar het veel warmere Las Vegas. Om aan te geven hoe koud het vannacht was in Bryce: de auto’s waren bevroren en mensen moesten krabben. Als wij in de bus stappen om 8 uur is het – 5 graden.

Gelukkig vertrekken we en wordt het geleidelijk warmer.

Eerst stoppen we bij een tankstation met Subway om een broodje te kopen voor de lunch. Daarna rijden we door naar Zion National Park. Wederom een mooi park waar ik na mijn lunch te hebben opgegeten een wandeling maak van 4 kilometer door bos en bergen.

Daarna heb ik nog een soft ijsje gekocht. Of ja ijsje? Het is echt een mega ijs en ik krijg heb niet op want 10 minuten later moeten we weer in de bus zitten.

2.5 uur later komen we aan in Las Vegas. We moeten ons snel omkleden en eten want 1.5 uur later vertrekt de avondtour.

Ik eet bij de Chinees een gesmoorde varkensbuik. Deze vind ik niet zo heel lekker, maar ik heb wel genoeg.

Daarna begint de avondtour. We gaan naar het Las Vegas bord en naar en door allerlei hotels. We zien de fonteinshow bij het Bellagio, de vulkaanuitbarsting bij Treasure Island en de lichtjesshow bij de Fremont Experience. Las Vegas is echt een overweldigende stad om te zien, overal waar je kijkt gebeurt wel iets. Overal zijn lichtjes en muziek of andere geluiden. Om ergens te komen moet je door hotels en over bruggetjes en roltrappen. Het is net een doolhof!

Na de 3.5 uur durende stadstour ben ik dan ook echt helemaal kapot. Er zijn zoveel indrukken.

En het ergste is morgen moet ik zelf mijn weg hier vinden. Ik hoop dat dit gaat lukken. Nu lekker slapen en morgen uitslapen. We mogen morgen onze eigen dag inplannen.